MENU
Aula_close Layer 1

VEJLEDNING TIL OPRETTELSE AF SKOLEBODSKORT

 

 

Vejledning til oprettelse af skolebodskort

 

Guide til forældre

i oprettelse og administration af skolekort i Vejle kommune

 

Velkommen som bruger af skolekortet.
Du skal som forældre først oprette dig selv som kortadministrator i step 1, og oprette dine børns skolekort i step 2.
Efter oprettelsen modtager du en bekræftelses mail.

 

Step 1. Oprettelse som kortadministrator

  • Åbn internettet på en PC eller iPad
  • Gå til skolebod.vejle.dk
  • Log ind med NemID
  • Scroll ned og godkend betingelser
  • Sæt prik i ”administrer flere kort
  • Tryk ”Fortsæt til næste trin
  • Vælg skole
  • Udfyld felterne med e-mailadresse, navn og telefonnummer
  • Tryk ”Fortsæt til næste trin
  • Opret kodeord. Mindst 7 tegn hvoraf mindst et tegn er et tal. Tryk ”Godkend

Step 2. Tilføje kortbrugere / elever

  • Gå til skolebod.vejle.dk
  • Log ind med NemID
  • Klik på ”Tilføj kortbruger” nederst i menuerne.
  • Her skal du vælge mellem ”Elev eller ansat
  • Udfyld nu felterne med ”brugernavn” navn og evt. telefonnummer.
  • Udfyld nu kortnummerfeltet med nummeret på skolekortet. ”Tryk Godkend
  • Nu er der oprettet en bruger med et kort. Du kan oprette flere på samme måde.

Optankning af kort

Optankning foregår ved at man vælger at foretage en indbetaling.
Det beløb man indbetaler, skal herefter fordeles på de kort, man har oprettet. Det er vigtigt at huske dette, da kortene ellers vil være uanvendelige som betalingsmiddel.

 

Spærring af tabt eller ødelagt skolekort

  • Log ind som du plejer
  • Gå til ”spær betalingskort”
  • Vælg brugeren af kortet og indtast koden som vises og tryk Godkend

Tilføj nyt skolekort    (kræver det gamle kort er spærret først)

  • Log ind som du plejer
  • Gå til ”udskift betalingskort”
  • Indtast det nye kortnummer og godkend

Saldo fra det gamle kort bliver automatisk overført til det nye kort